پروژه میدان پارک هنر جهان

میدان پارک هنر جهان

میدان پارک هنر جهان ( Young Circle ArtsPark )


طراح : مارگی نوتارد

مکان پروژه : ایالت متحده – فلوریدا


پارک واقع در میدانی در مرکز شهر هالیوود در فلوریدا می باشد و با چندین بزرگراه کشوری احاطه شده است. این پروژه توسط دفتر گلاونیک طراحی شده است که مدیر آن خانم مارگی نوتارد می باشد.

برنامه فیزیکی طراحی معماری به طرح دو بنای اصلی اختصاص یافت که شامل ساختمان هنرهای نمایشی، و ساختمان هنرهای بصری بود. خطوط طراحی منظر پروژه بر پایه ایجاد حرکت حلزونی شکل گرفت که با چرخش در فضا و سطح، در نهایت به سایه بان کنسولی شکل متصل می شود.

زمین پروژه صاف و مسطح بود، که در جهت دستیابی و ایجاد تنوع در طرح و نیز جای دادن درختان و فضای سبز متنوع در برخی مکان ها بالاتر از سطح زمین و دو سطح اجرا شد.

آنچنان که معمار می گوید :

مصالحی همچون بتن درجا، ساختمان موجود در محوطه را به زمین متصل می کند. در سقف این ساختمان منافذی توسط پنل های چوبی و فلزی به سمت آسمان شد. در این پروژه می توان هنر را به مثابه یک محیط، یک صدا و معماری مشاهده کرد

منظر شبانه به گونه ای است که فضا را جهت استفاده مخاطب مناسب می سازد. نور پردازی پارک در هر مکان با توجه به نوع کاربری همان محیط طراحی شده است.

به طور کلی فرم و طرح کاشت درختان پارک در عین سادگی زیباست و طرح ها در عین نامنظم بودن از نظمی مستتر و غیر هندسی پیروی می کند که همخوانی بسیار با رنگ های متنوع در محیط دارد. این طرح های نامنظم گوشه دار روی زمین بازتاب معماری زاویه داری است که از شاخصه های اصلی معماری این پارک است.

میدان پارک هنر جهان.
میدان پارک هنر جهان

نمای کلی از منظر پروژه

 

مطلب دیگر ما بام سبز پایون هایپر  را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.