معرفی اجمالی باغ بوتانیک رویال

Royal botanic

باغ سلطنتی بوتانیک

طراح : تیلور کولیتی لتلیان
مکان : استرالیا – ملبورن

این باغ استرالیایی ، در ۳۰ کیلومتری جنوب ملبورن ( Cranbourne ) ، واقع شده است. دفتر معماری ” تیلور کولیتی لتلیان ” در خصوص طراحی این پروژه اظهار می کند : ” منبع الهام باغ بوتانیک ( گیاهشناسی ) در گذشته  معمولاً به اروپا باز می گردد، در حالی که باغ های بوتانیک استرالیایی از منظر استرالیا به عنوان منبع الهام برای خلق منظری هنری و مجسمه وار الهام گرفته اندکه تنوع گیاهی و مقیاس و مقیاس منحصر به فرد و نیز تضاد آن به وضوح قابل مشاهده است.

پروژه به دنبال برانگیختن و آموزش مخاطبین در مورد پتانسیل های بالای موجود در گیاهان متنوع بومی منطقه است. ؛

در این محوطه بیش از ۱۰۰ هزار گونه گیاهی نادر که برخی قبلاً دیده نشده اند کار شده است.

معماران پروژه به دنبال بیان تنش و دوگانگی استرالیای ها در مورد احترام به طبیعت از یک سمت و همچنین حرکت مستمر در جهت تغییر و اصلاح آن از سمت دیگر بوده اند. قسمت غربی سایت،سیال تر بوده و الهام گیری بیشتری از طبیعت داشته است، در حالیکه قسمت شرقی شامل « باغ های نمایشگاهی طراحی شده» است که توسط جمعی از معماران منظر طراحی شده است.

در مرکز مجموعه « باغ سنگی » واقع شده است؛ که یادآور « مرکز خشک و قرمز قاره استرالیا» میباشد

باغ بوتانیک رویال

ملبورن استرالیا

 

آب با سرعت های مختلف، به عنوان عنصر میانجی بین این قسمت های متضاد از طبیعت استرالیا عمل می کند . تنوع زیستی، پایداری و دیگر زمینه های اکولوژیک در طراحی این پارک گردهم آمده اند.
در این پروژه تلاش در جهت خلق فضاهای متنوع بوده است که برخی حالت پرداخت شده داشته و گاه طبیعی بوده اند.

اگرچه جزییات کف سازی در کناره مسیر آب از لحاظ فرمی مکعبی و مصنوعند، اما با شکستن فضا و کوچک کردن مقیاس، مخاطب را تا مجاورت بلافصل آب برده و تجربه درک منظری طبیعی را برای وی فراهم می کند. به کارگیری رنگ ها و فرم های سیال در مقیاس بزرگ در فضا، تجربه این باغ را تبدیل به تجربه ای منحصر به فرد برای مخاطب می کند. گفتنی است که با توجه به نتایج مطلوب از اجرای فاز اول این پروژه از دفتر معماری « تیلور کولیتی لتلیان » خواسته شد تا طراحی و اجرای فاز دوم را نیز بر عهده بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.