معرفی اپلیکیشن PlantNet و کاربرد آن در منظر

PlantNet app

نرم افزار PlantNet برای معماران منظر


این نرم افزار چه کاربردی دارد ؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که یک گل و یا گیاه خاص نظر شما را به خود جلب کند و شما تمایل داشته باشید با نام و خصوصیات آن آشنا شوید.

بدون شک در صورت عدم اطلاع از نام گل و یا گیاه مورد نظر، نمی‌توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با خصوصیات آن کسب کنید. در چنین شرایطی استفاده از اپلیکیشن PlantNet برایتان بسیار کاربردی خواهد بود. اپلیکیشن مذکور از قابلیت شناسایی گیاهان از طریق عکس بهره می‌برد و امکان تشخیص بیش از ۲۰۰۰۰ گونه مختلف از گیاهان را دارد.

بنابراین اپلیکیشن مذکور این امکان را فراهم می‌آورد تا با گرفتن عکس از گل و یا گیاهان مورد نظر خود از طریق دوربین گوشی هوشمند، با نام علمی و خصوصیات آن‌ها آشنا شوید.

بررسی نرم افزار PlanNet

این برنامه می‌تواند بیش از ۲۰۰۰۰ گونه مختلف گل و گیاه را تنها از طریق عکس تشخیص دهد. بنابراین این برنامه برای مهندسیت فضای سبز و معماران منظر یک اپلیکیشن کاربردی محسوب می‌شود. خوشبختانه این برنامه به صورت رایگان برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس ارائه شده و کاربران جهت استفاده از خدمات آن نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت.

PlanNet

محیط نرم افزار وقتی که آن را برای اولین بار اجرا میکنید

اکنون به منظور شروع فرایند شناسایی گل و یا گیاه مورد نظر خود برنامه PlantNet را اجرا کرده و آیکون به شکل دوربین در نوار پایینی صفحه نمایش را لمس نمایید. در صفحه نمایان شده با دو گزینه Camera و Gallery مواجه خواهید شد. بنابراین شما می‌توانید با انتخاب گزینه Camera از گیاه مورد نظر خود عکس گرفته و با یا لمس گزینه Gallery نسبت به بارگذاری عکس از گالری گوشی خود اقدام کنید.

plannet app

لازم به ذکر است اتصال به اینترنت جهت استفاده از قابلیت شناسایی گیاهان توسط برنامه PlantNet ضروری خواهد بود. یکی از نقاط قوت اپلیکیشن PlantNet مربوط به امکان تشخیص گیاهان از طریق برگ، گل، میوه، پوست تنه و غیره می‌شود. بنابراین پس از بارگذاری عکس نیاز است تا عضو گیاه را مشخص کنید. به عنوان مثال در صورت بارگذاری عکس از برگ گیاه در این قسمت گزینه Leaf را انتخاب نمایید.

plannet app

بعد از بارگذاری تصویر، باید یک عضو از گیاه را انتخاب نموده تا بر اساس آن جستجو کند

بدین ترتیب فرآیند شناسایی و تشخیص گیاه آغاز و پس از گذشت چند ثانیه نتایج جستجو برایتان نمایش داده خواهند شد.

نتایج جستجو شامل تصاویر و نام گیاهان مشابه با عکس بارگذاری شده می‌شوند. توجه داشته باشید که کیفیت و زاویه عکس ثبت شده بر روی نتایج جستجو تاثیر به سزایی دارد. بنابراین جهت دریافت نتایج بهتر سعی کنید از دوربینی با کیفیت مطلوب و پس زمینه یک رنگ استفاده کنید.

بعد از جستجو گوه منظر ساز مورد نظر شما پیدا خواهد شد و نام علمی و تیره آن گیاه نمایش داده می شود.

در نهایت پس از شناسایی گیاه توسط برنامه PlantNet می‌توانید با لمس گزینه Confirm و سپس زدن بر روی Save تصویر خود را در بانک اطلاعاتی این اپلیکیشن ثبت نمایید. ( البته از قبل می بایست در نرم افزار ثبت نام کرده باشید )

plannet app

پس از یافتن گیاه مورد نظر ، نرم افزار نام علمی و تیره آن را نمایش می دهد

از دیگر قابلیت‌های برنامه PlantNet می‌توان به دسته بندی لیستی از گیاهان بر اساس منطقه جغرافیایی آن‌ها اشاره کرد. همچنین این برنامه از یک نوار جستجو بهره می‌برد که به کمک آن قادر به جستجو گل و گیاه مورد نظر خود خواهید بود.

بنابراین در صورتی که قصد دارید با گیاهان یک منطقه خاص آشنا شوید و یا به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با گیاه مورد نظر خود هستید، مراجعه به این بخش برایتان کاربردی خواهد بود.

متاسفانه برنامه PlantNet از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. از این رو استفاده از این اپلیکیشن برای آن دسته از کاربرانی که با زبان انگلیسی آشنایی ندارند، کمی دشوار خواهد بود.

plannet app..

جمع بندی

برنامه مذکور یک اپلیکیشن کاربردی در زمینه تشخیص گیاهان از طریق عکس محسوب می‌شود و به صورت رایگان در گوشی‌های اندرویدی و آی او اسی قابل استفاده است.

برای دانلود برنامه PlantNet از آیکون های ضمیمه شده در انتهای مطلب استفاده کنید.

نقاط قوت نرم افزار PlanNet

  • قابلیت تشخیص بیش از ۲۰۰۰۰ گونه مختلف از گیاهان از طریق عکس
  • امکان افزودن تصاویر ثبت شده به آرشیو اپلیکیشن
  • توانایی تشخیص گیاه از روی برگ، گل، میوه و پوست تنه
  • دسته بندی گیاهان بر اساس منطقه جغرافیایی
  • امکان جستجو گیاهان

نقاط ضعف نرم افزار

  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.