پارک پلایا ویستا و بندشل

پلایا ویستا

پلایا ویستا و بندشل ( Playa Vista Park and Bandshell )


طراح : مایکل مالتزن
مکان پروژه : ایالت متحده- لس آنجلس

این پارک در انتهای یکی از بخش های توسعه شهر لس آنجلس قرار گرفته و در واقع به عنوان فضای مفصل بین ساختمان های اطراف عمل می کند. در این پروژه مکانی ویژه جهت اجرای موسیقی و کنسرت نیز در نظر گرفته شده است.

طرح کاشت پروژه بصورت ترکیبی از درختان کاج و نارون است که در محوطه بصورت ردیفی و خطی کاشته شده اند.

طراح مجموعه، معمار نیویورکی «مایکل مالتزن» می باشد؛ وی معتقد است که این پارک تنها تقلید نمایشی از طبیعت نبوده و در واقع مکانی با قابلیت بسیار بالا برای جای دادن کاربری های متنوع و جذاب می باشد.

زمین فوتبال و بسکتبال و آمفی تئاتر چمن که قابلیت برگزاری مراسم جمعی و فعالیت ها و جشن ها را با جمعیت بالا دارد، به فضا پویایی و تنوع بخشیده است. سکویینیز برای اجرای موسیقی به مساحت ۱۶۸ متر مربع در نظر گرفته شده که دارای فرمی عجیب بوده و تا اندازه ای می توان گفت حالت ساختارشکنانه دارد.

playa vista

A title

Image Box text

آکس مرکزی و اصلی پارک که از شرق به غرب کشیده شده است، با خط باند فرودگاهی اولیه مطابقت دارد و با خطوط نوری و کاشت گل های رنگی مشخص می شود. آکس اصلی با آکس اصلی که بین آنها نیز گلکاری شده قطع و منجر به ایجاد تقسیم بندی های مثلثی شکل می شود.

درخت های متنوعی نیز در این محوطه کاشته شده که در بهار و تابستان شکوفه داده و منظر زیبایی ایجاد می کنند. منظر متفاوت این پارک علاوه بر طراحی کاشت و خطوط آکس ها و رنگ ها، به خاظر فرم عجیب سکوی اجرای موسیقی است

playa vista

A title

Image Box text

playa vista

A title

Image Box text

playa vista

بخشی از طراحی کاشت پروژه

playa vista

محل مناسب برای اجتماعات شهری

A title

Image Box text

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.